Over de NVWA en HACCP, recensies en gasten weigeren

ERMELO - Aflevering 10 van de juridische Podcast Advocaat met Slagroom gaat weer over de Horeca. Er is immers juridisch van alles over te zeggen. In deze aflevering gaat het over de NVWA, de HACCP, allergenen, recensies en privacy van de gast. Hierna komt er ook nog een derde aflevering over de Horeca.

De advocaten vertellen over de inspectie van NVWA en waar deze afkorting voor staat. Dit geldt ook over de HACCP, de richtlijnen over hygiëne. Sinds december 2014 is het in de horeca verplicht om gasten te informeren over de aanwezigheid van de 14 wettelijke gereguleerde allergenen in de gerechten. De allergenen waarover informatie verstrekt moet worden zijn onder andere glutenbevattende granen, ei, vis, pinda's, noten, soja, melk, schaaldieren, weekdieren, selderij, mosterd, sesamzaad, sulfiet en lupine. Ook komt het aan de orde of een horecagelegenheid klanten mag weigeren en op wat voor gronden dan. Daarnaast bespreken we wat te doen met slechte recensies. Mag, kun je die zomaar weghalen? En omdat deze keer geen vragen van luisteraars werden ingestuurd, vragen we hierbij nogmaals om input. En dan met name vanuit de horeca. Dus zijn er vanuit die kant vragen? Stel ze, dan bespreken we die volgende keer bij aflevering 11.

Spotify

Journalist Gert Hofsink praat in de tiende editie van de podcastserie Advocaat met Slagroom hierover door met advocaten Angelique Verweij en Wesley Sallé van VBV-advocaten in Ermelo. De techniek voor de Podcast is weer in handen van Jordy Lokhorst. Mochten er naar aanleiding van deze Podcast nog vragen zijn, dan kun je een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., en komen we hier eventueel volgende keer op terug. De Podcast is hier te luisteren via Spotify