Bedrijf wil graag reageren

ERMELO - Vandaag ontving Ermelo van Nu een telefoontje van een medewerker van de klantendienst van het bedrijf BeUp. Over dit bedrijf schreven we gisteren een artikel nadat er meerdere Ermelose ondernemers door een vertegenwoordiger van BeUp waren benaderd. Na dit telefoongesprek, waarin het bedrijf Ermelo van Nu dringend verzocht het artikel over BeUp te verwijderen, kwam er een uitgebreide mail.

Volgens BeUp had Ermelo van Nu onjuiste informatie over het bedrijf geschreven. ,,We stellen vast dat het bericht over BeUp onjuistheden bevat die een negatief beeld schept over onze firma," aldus de medewerker. ,,Dit schaadt onze naam en hier ondervinden wij hinder van. Zoals u weet, wordt uw bericht overgenomen op de sociale media en mogelijk andere media, waardoor de impact daarvan enorm is."

Het kan BeUp toch niet ontgaan zijn dat via internet veel klachten over dit bedrijf worden gedeeld. Eind 2012 werd BeUp zelfs door de rechter op de vingers getikt vanwege agressieve verkoopmethoden. De vordering die BeUp op een bedrijf had geƫist, werd afgewezen en de rechtbank sprak van 'misbruik van omstandigheden door gebruik agressieve verkoopmethode'. Veel van de klachten over BeUp komen op hetzelfde neer als waarvoor de rechtbank dit bedrijf op de vingers heeft getikt. 'De vertegenwoordiger komt snel en gehaast binnen, doet op het eerste gezicht een mooi voorstel. Het moet allemaal snel want er zijn klanten in de zaak en voor je er erg in hebt zit je aan een contract vast.', meldt een slachtoffer van BeUp.

Beursgenoteerd

De klantenmedewerker: ,,BeUp/proximedia is een 'beursgenoteerde BONAFIDE ONDERNEMING met ruim 17.000 actieve tevreden klanten." Ermelo van Nu citeert, maar dit klopt niet vindt het bedrijf en reageert: ,,Dat u vervolgens stelt dat BeUp OM BETROUWBAAR OVER TE KOMEN en zich aanbiedt als Google Partner is ook onjuist. Het schept wederom een onbetrouwbaar gevoel bij de lezers. Zo heb ik nog meer onjuistheden in uw bericht gelezen. Bijvoorbeeld dat onze vertegenwoordigers vaak geen flauw idee hebben met welke ondernemers zij te maken hebben? Dat onze vertegenwoordigers op een agressieve manier verkopen? Dat wij de ondernemers koud benaderen? En zo kan ik nog wel even verder gaan."

Volgens Ruurd Post van In de Volksmond waar vorige week ene Marcel langskwam toonde deze vertegenwoordiger een printscreen van Google waarin Catering Ermelo gegoogled was. ,,En inderdaad, stonden wij daar niet tussen,'' aldus Post. ,,Maar dat is niet zo raar, je kunt alles manipuleren. Vervolgens liet hij ook nog zien dat wij niet bij Diner Ermelo te vinden waren.'' De vertegenwoordiger gaf aan met een Pilot bezig te zijn en daarom In de Volksmond had uitgekozen om diens vindbaarheid te vergroten met minimaal 250 bezoekers per maand. ,,Het was duidelijk dat deze man niet wist hoe het bij ons werkte. We hoeven het namelijk helemaal niet te hebben van internet. Geen enkele horecazaak in Ermelo trouwens. We zitten niet in de Randstad. Niet voor niets doen we niet mee aan sites als Couvert.nl enzo,'' geeft Post aan. ,,Toen hij vervolgens begon over verhoging van de gemiddelde besteding van de klanten en ik daar behoorlijk weerwoord op gaf, haakte hij af. Hij gaf aan dat hij merkte dat we toch niet bij elkaar zouden komen.''

Uiterst commercieel

BeUp vervolgt in haar mail: 'Wij begrijpen dat u middels de website de mensen in de omgeving van Ermelo juist wilt informeren over de actualiteiten en/of wilt waarschuwen voor bepaalde zaken. Hier kunnen wij ons goed in vinden en is ook helemaal niets mis mee. Alleen stellen wij nu vast dat het bericht over BeUp onjuistheden bevat en een negatief beeld schept over onze firma. Dit schaadt onze naam en hier ondervinden wij schade van.' Vervolgens geeft het bedrijf aan: 'Wij ontkennen niet dat wij uiterst commercieel zijn maar wel op een eerlijke en transparante manier. De ondernemers krijgen altijd een transparant beeld over de dienstverlening, de kosten die daarmee gepaard gaan en alle overige voorwaarden. Of zij vervolgens een samenwerking met ons aangaan is een geheel vrije keuze van de ondernemer zelf!"

Op haar website geeft BeUp de mogelijkheid om klachten en ervaringen te delen en schrijft hierover 'Dit stimuleert ons als onderneming om te blijven ontwikkelen aan onze diensten en dienstverlening.' De klant is ook altijd welkom om onder het genot van een kop koffie eventuele ongenoegens te bespreken.