Presentatie nieuwe sponsoren

REGIO - Zaterdagavond werd de nieuwe outfit van Wielervereniging de IJsselstreek gepresenteerd. Onder grote belangstelling werden de nieuwe sponsoren en de nieuwe bijbehorende outfit gepresenteerd. Het bestuur kon met trots melden dat er voor de komende drie jaar continuïteit verzekerd is met de presentatie van de nieuwe en blijvende sponsoren.

De sponsoren voor de komende jaren zijn: BNS People uit Harderwijk, Glason uit Lelystad / Nunspeet, Maxi Promo uit Nunspeet, Monda vakantieparken uit Elburg en de samenwerkende Rabobanken Randmeren, Noord Veluwe en Flevoland.

Wollen truien

De inspiratie voor de nieuwe outfit ligt bij het ontstaan van de vereniging. Werd er in de jaren '50 en '60 nog gekoerst in wollen truien, tegenwoordig is de vereniging gestoken in de nieuwste snufjes die er denkbaar zijn. Het design is in samenspraak met de leverancier MaxiPromo ontworpen aan de hand van het tricot waar oude krijgers als Fedor den Hertog en Dries van Wijhe vele successen in vierden. De renners in alle categorieën van jong tot oud staan te trappelen om het vernieuwde groen vooraan te tonen in de komende koersen.

Grote namen

De IJsselstreek is opgericht op 28 oktober 1954. De vereniging is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Wielren Unie (KNWU) en heeft verschillende bekende namen voortgebracht. Renners als Fedor den Hertog, Dries van Wijhe, Aart Vierhouten, Yvonne Brunen en de broers Jan en Theo Bos komen hier vandaan. Een nieuwe lichting renners en rensters die historie gaan schrijven staat in de startblokken. Aanstaande zaterdag begint het seizoen in Nederland met de Ster van Zwolle, waar de Elite en Beloften zoals elk jaar weer hun opwachting mogen maken. Naast de presentatie van de verschillende rennersgroepen, werd ook het nieuwe leiderstricot van het Rabobank Veluweklassement onthuld.