Gouden formule foodevent breidt langzaam uit

ERMELO - Het lijkt een gouden formule: 'Culihoppen'. Beleven, genieten en verhalen delen terwijl je van restaurant naar restaurant hopt. Organisator Henny Doppenberg: ,,In Harderwijk was het binnen vijf minuten meer dan uitverkocht en ook in Ermelo zijn alle passepartouts gereserveerd." Ze wil op deze manier de horeca in gezamenlijkheid op de kaart zetten.

Een aantal jaren geleden organiseerde ze met een compagnon AmuseTours, maar al gauw bleek dat ze toch graag haar eigen persoonlijke touch eraan wilde geven en zo ontstond in 2015 Culihoppen. Ongedwongen culinaire wandelingen of fietstochten langs sfeervolle locaties, samen met familie, vrienden en relaties. In buurgemeente Harderwijk is het sindsdien een enorm succes. Op zondag 25 november staan zeven Ermelose restaurants klaar voor dit festijn; het Culibiken. Omdat de Ermelose restaurants iets verder uit elkaar liggen, stapt men hier op de fiets. 

Zeven restaurants

Wie een entreebewijs heeft weten te bemachtigen hopt op 25 november per fiets van restaurant naar restaurant waar je geniet van het gezelschap, van de sfeer en van een heerlijk gerechtje met een bijpassend glaasje wijn, bier of non-alcoholisch alternatief. Samen met familie, vrienden of relaties brengt men een bezoek aan de Boterlap Ermelo, De Dorpskamer, De Heerlickheijd van Ermelo, Speciaalbiercafe de Hazeburg, restaurant Grand Cafe Peacock’s, Brasserie de Volksmond en Het Wapen van Ermelo. Is het ergens druk, loop of fiets dan gerust door naar het volgende concept en ga op een later moment terug. Ofwel, iedereen bezoekt alle deelnemende restaurants op één middag. 

Uitbreiden

Het foodevent van Doppenberg breidt langzaam uit. Culihoppen begon dus in Harderwijk, maar inmiddels staat het ook in Elburg, Lemmer en Zwolle op de agenda. En vanaf nu dus ook in Ermelo. Hier is het overigens de eerste editie op de fiets, Culibiken maar! Henny Doppenberg is zelf overigens altijd persoonlijk bij elke editie aanwezig. ,,En ik voel ook telkens weer een gezonde spanning. Het is voor de horeca ondernemers een mooie kans zichzelf te promoten. Er komen mensen in hun zaak die er voor die tijd misschien nog nooit zijn geweest. En daarbij hoop ik dat juist die samenwerking in dit concept goed uitpakt. Het is leuk om verschillende horeca-concepten op deze manier te verbinden." Doppenberg is blij dat er zoveel belangstelling is in Ermelo. ,,We gaan daarna evalueren en wellicht is er in het voorjaar opnieuw een editie."