Ook bewoners kunnen nu volop digitaal

ERMELO - Digitale voorzieningen, zoals goed en betrouwbaar internet, zijn essentiële ingrediënten in de huidige tijd. Internet is vandaag de dag belangrijk om optimaal mee te kunnen doen in de samenleving. En dat geldt ook voor de achthonderd bewoners van de zorgparken van ’s Heeren Loo Ermelo.

De bewoners van ’s Heeren Loo hebben nu vaak niet alle mogelijkheden tot hun beschikking om digitaal uit de voeten te kunnen. Daarom start ’s Heeren Loo, samen met Ziggo Zakelijk het project Digitale Cliëntvoorzieningen (DCV): een uitgebreid aanbod voor digitale televisie, radio, internet, wifi & telefonie voor bewoners, waarin de cliënt zijn of haar keuze kan maken. Als consumentendienst, zoals iedereen in Nederland dit heeft. Het programma DCV helpt ’s Heeren Loo om de bewoners marktconform digitale voorzieningen aan te bieden op de zorgparken, met een keuzepakket op maat gemaakt voor de bewoners.

Start in Ermelo

Samen met Ziggo Zakelijk en Ontzorg.net zorgt ’s Heeren Loo ook voor een ingerichte helpdesk, afgestemd op de belevingswereld van de bewoners. Het realiseren van DCV op alle zorgparken van ’s Heeren Loo is een omvangrijke klus. Om dit goed aan te pakken start dit najaar de pilot op het woonzorgpark en het behandelcentrum Groot Emaus in Ermelo. Dit levert straks waardevolle informatie op voor de overige zorgparken van 's Heeren Loo. De bewoners van de zorgparken in Ermelo denken mee en geven waardevolle input. Het aansluiten van alle zorgparken van ’s Heeren Loo zal twee jaar duren. En dan kan iedereen straks naar wens gebruik maken van de mogelijkheden die de digitale samenleving biedt.

Op de foto staan van links naar rechts: Alex Prins, Delivery manager VodafoneZiggo,;Rianne van Eijk, Regiodirecteur Ermelo 's Heeren Loo; Guido van Baal, Informatiemanager infra 's Heeren Loo; Agnes Vet, Beleidsmedewerker; Hans van Dijk, Manager ICT; Chris Lameijer, Projectmanager VodafoneZiggo; Benny Kooistra, Salesmanager