Apprendo versterkt horecakennis en -vaardigheden

ERMELO - De horecabranche staat bekend om mensen die denken in oplossingen. Marnix Grift, jarenlang uitbater van café De Veluwe, is zo iemand. Hij bedacht een jaar geleden Apprendo, een landelijk opererende horeca-app voor horecaondernemers. Afgelopen week maakte hij nieuwe commercials en trainingsvideo's in restaurant Van Sprang.

Jarenlang ging het goed in de horeca, er was veel personeel nodig. ,,Die moest worden ingewerkt," legt Grift uit. Hij herkent het uit zijn eigen bedrijf. ,,Je wilt ze kennis meegeven zodat ze kunnen werken aan de ultieme gastbeleving. Tegelijkertijd wil je niet tien keer hetzelfde uitleggen." Met dat idee is Grift aan de slag gegaan en hij ontdekte dat je met tools in de app, maar ook instructiefilmpjes nieuwe medewerkers een stuk zekerder aan een eerste werkdag kunnen beginnen. ,,Dat is tevens een kostenbesparing," aldus de eigenaar van de app. Het scheelt inwerktijd. ,,En dat werkt op veel fronten. Neem het schoonmaken van een koffiemachine. Je kunt bedrijfsspecifieke gegevens in de app zetten, zodat medewerkers terug kunnen vinden waar ze wat kunnen vinden en welke stappen ze moeten volgen."

Gunstig

De weergoden waren de acteurs en figuranten tijdens de filmopnames gelukkig goedgezind. Na de fikse regenbuien eerder in de week was het dinsdag een stuk gunstiger – ideaal om onder andere de horecatrainingsvideo over terraslopen op te nemen. 
Van Sprang was al eerder het toneel voor Apprendo, ook de expertvideo’s met een van ’s werelds beste barista’s Lex Wenneker en plaatsgenoot en sterrenchef Wilco van den Baar werden in Ermelo (bij Sotto Lounge red.) geschoten. Grift: ,,De opnames in samenwerking met Filmakers lopen voorspoedig. Met de nieuwe commercial hopen we naast onze tevreden klantenkring nóg meer horecaondernemers warm te maken voor Apprendo. En voor bestaande klanten betekenen de extra trainingsvideo’s nóg meer horecakennis, -vaardigheden en -training voor hun personeel, voor dezelfde (minimale) investering per maand. En dit is nog maar het begin."

Uniformiteit

Het fijne is dat met Apprendo de medewerkers binnen een bedrijf allemaal dezelfde informatie krijgen. Dat zorgt voor uniformiteit. ,,Elk horecabedrijf waar we op gesprek komen, is enthousiast over het gemak en alle tools die ze met Apprendo in huis halen. En er staan nog veel meer ontwikkelingen en trainingen op de rol, dus dat belooft wat." Natuurlijk had de Ermelose ondernemer de afgelopen maanden last van de coronaperikelen. De horeca sloot de deuren en Grift kon nergens meer op gesprek. ,,Nu ligt – begrijpelijkerwijs – de focus eerst intern," vertelt hij. Toch merkt Grift dat ondernemers juist nu de meerwaarde zien van zijn app. ,,Men is kritisch en wil juist efficient werken. Gelukkig kunnen we, met behulp van de Apprendo-app, horecaondernemers zelfs helpen dat proces te versnellen."

Hoger plan

Apprendo Horeca is dus een alles-in-1 app voor horecaondernemers, in elke horecazaak met personeel inzetbaar. Met professionele, aanstekelijke videotrainingen over allerhande horeca-gerelateerde onderwerpen, digitale horeca checklists en dito HACCP-lijsten hebben horecabedrijven met Apprendo – met één software-oplossing – alles in handen om hun onderneming naar een (nog) hoger plan te tillen. Prettige bijkomstigheid? Een enorme kostenbesparing door 70% minder inwerktijd en meer efficiency. Plus: meer gemak, meer overzicht en (veel) minder stress. www.apprendo.nl.