Raamverhalen van jonge Ermelose ondernemers

ERMELO – Het coronavirus heeft voor veel mensen het dagelijks leven veranderd. Ook zelfstandig ondernemers hebben ineens een andere agenda. In de serie Raamverhalen geven we een kijkje in het leven van een aantal Ermelose ondernemers in coronatijd. Vandaag het Raamverhaal van Angela Hop. Ze heeft sinds zeven jaar haar eigen kapsalon The Haircorner.

De Ermelose ondernemer is begonnen bij The Hairfactory in 2003 en heeft dat 1 juni 2013 omgetoverd tot haar eigen kapsalon The Haircorner, midden in het mooie centrum van Ermelo. De jonge ondernemer werkt met I.C.O.N., een krachtig Amerikaans brand met eco kwaliteitslabel. ,,Speciaal voor consumenten hebben we kwaliteitsproducten met natuurlijke, pure en zuivere ingrediënten uit duurzame bronnen die goed zijn voor het haar en het milieu," vertelt Angela Hop. ,,De wereld verandert voortdurend en met onze kapsalon lopen we voorop met nieuwe concepten, trends en trainingen die we volgen om klanten te ondersteunen."

Weer een maand

Ze heeft twee prachtige kinderen, Fiënna van 3 jaar en Aïden van 2 jaar. ,,Daar kan ik nu in de corona tijd extra veel van kan genieten." En die periode is inmiddels verlengd. Toch voelt dat heel dubbel. ,,Aan de ene kant denk ik 'oh nee, daar gaan we weer een maand'. Aan de andere kant staat de gezondheid van Nederland en mijn team in het bijzonder natuurlijk voorop." Ze hoopt op de beloofde voorzorgsmaatregelen die voor personeel en ondernemers getroffen worden. Op dit moment is de ondernemer in afwachting wat het nieuwe plan wordt met de bijbehorende nieuwe voorzorgsmaatregelen en regels.

Moeilijke tijd

De corona tijd heeft voor Angela Hop ook goede dingen gebracht omdat ze veel tijd voor zichzelf heeft. ,,Ik ben mijn jongste zusje (24) in november verloren. Ik heb nu alle rust om de pijn en het verdriet daarvan de ruimte te geven en langzaam weer te genieten van alle kleine en grote dingen om me heen." Mede hierdoor kan ze zich een voorstelling maken van wat mensen nu voelen als de grond onder je voeten vandaan zakt en je geen lichtpuntje ziet. ,,Dat is een verschrikkelijk gevoel."

Openingscampagne

Angela heeft voor zichzelf een checklist gemaakt met dingen die ze wel kan doen. Ook heeft ze nagedacht over een openingscampagne als ze straks weer open mag. ,,Want uiteindelijk komt alles wel weer goed! Daar houd ik me aan vast. Tot die tijd geniet ik van de kinderen om me heen en ben ik samen met mijn team allerlei leuke social media activiteiten aan het bedenken met Instagram Facebook en natuurlijk Tiktok. Wij hebben er zin in! Wanneer het verantwoord is, staan we met 200% voor onze klanten klaar."

Dit raam-interview is de negende uit een reeks. De eerste, tweede, derde, vierde, vijfde, zesde, zevende en achtste kun je hier vinden. Het is een initiatief van een aantal jonge Ermelose ondernemers in samenwerking met Ermelo van NU.